Regeling in geval van plaatsingsproblemen
VOORWAARDEN
1. Alle kwaliteitsproblemen of bijwerkingen (incl. expulsies) dienen meteen te worden gemeld.
2. In geval van een kwaliteitsprobleem, dient het betrokken IUD ter beschikking worden gehouden voor ophaling door Gedeon Richter, zodat de nodige kwaliteitsonderzoeken kunnen worden uitgevoerd. U zal worden geïnformeerd over de resultaten van dit onderzoek.
3. Bij meerdere plaatsingsproblemen bij eenzelfde zorgverlener, zal er in samenspraak met het medisch departement worden bekeken of een (her)training nodig is. Indien deze wordt geweigerd kan deze regeling niet meer worden toegepast.
4. Na een mislukte plaatsing of een expulsie binnen zes maanden na plaatsing van een Levosert® IUD kan deze regeling worden toegepast, door het volgen van onderstaande procedures:
Bent U een huisarts, verloskundige of gynaecoloog niet verbonden aan een ziekenhuis?
Ga naar https://www.apotheekzorg.nl/zorgverleners/levosert en volg daar de verdere instructies op.
Bent U een gynaecoloog verbonden aan een ziekenhuis?
Laat de ziekenhuisapotheker het formulier (bij voorkeur digitaal) invullen en doorsturen naar info.benelux@gedeonrichter.eu.
• In geval van een kwaliteitsklacht of bijwerking, gelieve dit zo snel mogelijk te doen.
• Indien alle voorwaarden zijn voldaan, ontvangt de ziekenhuisapotheek een kredietnota ter waarde van 1 Levosert®.
Hebt u nog verdere vragen of opmerkingen, aarzel dan zeker niet om ons te contacteren:
Gedeon Richter Benelux bv
West End, Noordkustlaan 16A – B5, 1702 Groot-Bijgaarden, België
Algemeen telefoonnummer: +32 2 704 93 30
Telefoonnummer medische vragen: +32 456 17 47 28
Telefoonnummer voor dringende medische vragen en bijwerkingen (24/7): +32 3 346 06 34
E-mail: info.benelux@gedeonrichter.eu